Selasa, 3 Mei 2011

Acai Beri di TV3

 

Sebilangan besar rakyat Malaysia masih tidak mengetahui mengenai Jus Monavie apatah lagi mengetahui mengenai kewujudan satu syarikat yang paling pantas berkembang di USA yang di panggil Monavie Inc. Namun begitu ramai mengetahui mengenai Acai Berry yang pernah di siarkan oleh TV3 mengenai khasiatnya yang boleh mengubat penyakit kanser. Acai Berry yang hanya di perolehi di hutan Amazon begitu di kagumi akan khasiatnya dan di gelar “Superfood”. Namun ramai yang tidak tahu bahawa kandungan utama Jus Monavie ialah Acai Berry yang di cari cari mereka. Jus Monavie ialah Jus gandungan 19 jenis buah terbaik dunia dengan permata kandungannya Acai Berry. Kerana kandungan dan gabungan unik 19 jenis buah ini telah menjadikan Jus Monavie begitu di gemari di USA. Kini Monavie Malaysia telah memulakan operasi mereka pada 1hb March 2010 dan rakyat Malaysia kini boleh menikmati khasiat Jus Monavie.

Jus Monavie ialah Jus gabungan 19 buah yang di proses untuk mengekalkan khasiat semulajadinya dan ini telah menjadikan Jus ini begitu mujarab dalam membantu proses pemulihan penyakit penyakit di dalam badan kita. Apa yang sangat unik tentang Jus ini ialah kandungan anti oksidannya yang begitu tinggi membersihkan badan kita dari bahan bahan toksid yang melemahkan system pertahanan tubuh kita. Dengan mengamalkan peminuman Jus ini, toksid toksid yang merbahaya dapat di keluarkan dari badan kita dan ini membuatkan metabolisma kita kembali berfungsi dengan lebih efisen. Dengan keadaan metabolism yang baik, tubuh kita akan dapat mengeluarkan anti bodi yang lebih sehat dan kuat untuk melawan penyakit secara semula jadi. Ini adalah proses penyembuhan penyakit secara semulajadi. Penyembuhan penyakit secara semulajadi di ketahui umum adalah cara terbaik untuk sebarang penyakit.

Berbanding dengan barangan berasaskan kesihatan lain yang ada dalam pasaran, Jus Monavie gabungan 19 buah ini yang di pasarkan oleh Monavie Malaysia tidak mempunyai kesan sampingan sekiranya di ambil secara berlebihan. Pengambilan Jus Monavie ini secara berlebihan adalah seperti kita memakan buah buahan sepanjang hari. Ini amat berbeza dengan pelbagai produk kesihatan lain yang mempunyai had pemakanan untuk mengelakkan kesan sampingan. Ini merupakan satu soalan yang bagus untuk kita tujukan apabila kita hendak membeli sesuatu produk kesihatan. Pengambilan secara berlebihan bagi sesetengah produk kesihatan boleh menjejaskan fungsi badan atau menyebabkan kesan sampingan yang serius. Walaupun ada produk kesihatan yang berasaskan susu contohnya; jika di ambil secara berlebihan boleh menyebabkan kegemukan dan rasa mual yang berlebihan. Tidak pada Jus Monavie. Pengambilan Jus Monavie adalah semudah kita meminum mana mana jus buah buahan. Oleh kerana ianya tidak mengandungi sebarang gula proses dan kemanisannya pula adalah kemanisan semulajadi buah buahan membolehkan pengidap kencing manis turut mengambil Jus ini.
Dalam etika kerja, Monavie tidak di benarkan untuk membuat tuntutan sebagai ubat kerana ianya tidak mempunyai kadar pengambilan yang khusus sebagaimana ubat ubatan yang lain. Sekiranya anda di syorkan sebarang produk kesihatan yang mengikut kadar tertentu, maka anda perlu berhati hati dan perlu tahu bahawa ianya mempunyai kesan sampingan sekiranya di ambil secara berlebihan. 

1 ulasan: